Milford Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Greetje en Geert Graaffop - WaarBenJij.nu Milford Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Greetje en Geert Graaffop - WaarBenJij.nu

Milford Sound

Door: Greetje

Blijf op de hoogte en volg Greetje en Geert

26 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Te Anau

dinsdag 26 januari
Vanochtend miezerde het nog wat. Maar dat kon de pret niet drukken. Wij zaten hoog en droog in onze Milford Sound Cruise Bus met Dave achter het stuur. Dave is een ex-schapenboer die ons onderweg van alles vertelde over de omgeving en haar geschiedenis. En al gauw kwamen we er achter dat we het zo slecht nog niet getroffen hadden. Het was nu nog niet echt mooi weer, maar ook niet echt slecht en de regen van de afgelopen dagen zorgde er wel voor dat er veel water van de bergen kwam. Het aantal watervallen die we gezien hebben was niet te tellen en tijdens een droge periode blijven daar maar 2 van over, Bowen Falls is er een van. De gids vertelde dat er gisteren zelfs 5 keer zo veel water naar beneden donderde. Gigantisch.
Onderweg zagen we ook nog een groep zeehonden die zich gemakkelijk gemaakt hadden op een rots. Ze trokken zich niet aan van de bootjes met dagjesmensen.
En op een gegeven moment was ik Geert kwijt. Maar die was in gesprek geraakt met de schipper en bevond zich in het stuurhuis. Collega's onder elkaar.
Op het eind van de toch konden we nog een blik op de onderwaterwereld werpen in het Underwater Observatorium en gingen we verder met een andere boot. Dave stond ons bij de pier alweer op te wachten en toen we er allemaal waren (de groep was niet zo groot, vanochtend 13 en vanmiddag 11 personen) gingen we weer richting Te Anau. Onderweg wat minder stops als op de heenweg. Dave snapte heel goed dat iedereen al zoveel moois gezien had en dat dit allemaal verwerkt moest worden.
We werden weer keurig bij ons Hollidaypark afgeleverd en besloten de dag met uit eten in The Ranch, waar we echt gezellig gezeten hebben.

Wordt vervolgd en de groeten van hieronder, GReeRt.

• 26 Januari 2016 - 19:27

Lien:

Heeeeerlijk

• 28 Januari 2016 - 12:36

Steve En Carla:

He , The Ranch......volgens mij hebben wij daar toen ook gegeten. En ja , het voordeel van veel regen zijn de vele watervallen. Hadden wij ook "last" van, hahaha. Zo mooi !