Naar queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Greetje en Geert Graaffop - WaarBenJij.nu Naar queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Greetje en Geert Graaffop - WaarBenJij.nu

Naar queenstown

Door: Greetje

Blijf op de hoogte en volg Greetje en Geert

27 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Naar Queenstown.
Vandaag het laatste deel van de Southern Scenic Route. Jammer genoeg regende het gedurende het eerste deel van de rit en waren de bergen nauwelijks zichtbaar. Gelukkig klaarde het later op, hoewel de toppen van de bergen in de wolken verborgen bleven.
Onderweg liepen we zomaar in een kleine file veroorzaakt door een kudde schapen die van weide moesten wisselen. leuk te zien hoe de honden de boel onder controle hielden. Ook pikten we zo maar een stukje van een historische route mee, toen we een stop maakten bij een oud station.
Bij Queenstown ontdekte we dat de camping een stuk buiten het stadje lag, te ver voor een avondwandeling langs het meer. Want we hadden geen zin meer om met de camper weer terug te rijden. bovendien was een wandeling naar de Shotover River ook de moeite waard.
En we konden weer een uurtje buiten zitten met een biertje en een wijntje. En we hebben zelfs buiten gekookt, want in de gemeenschappelijke keuken was het overvol.
Wordt vervolgd,
En de groeten van GReeRt