Naar Richmond (Nelson) - Reisverslag uit Richmond, Nieuw Zeeland van Greetje en Geert Graaffop - WaarBenJij.nu Naar Richmond (Nelson) - Reisverslag uit Richmond, Nieuw Zeeland van Greetje en Geert Graaffop - WaarBenJij.nu

Naar Richmond (Nelson)

Door: Greetje

Blijf op de hoogte en volg Greetje en Geert

02 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Richmond

dinsdag 2 februari
Naar Richmond (Nelson)
We blijven op de SH 6 en volgen de Buller River de Buller Gorge door. Een bochtige weg, En af en toe wordt de weg zo smal dat het tijdelijk eenrichtingsverkeer wordt. Op een gegeven moment was er niet eens plaats voor de weg en daar is ie uit de rotsen gehakt. Zodat je in je camper overdekt bent door de overhangende rots.
Af en toe is het uitzicht spectaculair. Maar in tegenstelling tot de vorige dagen is er weinig gelegenheid voor het nemen van foto's. Vaak stonden er te veel bomen in de weg, of was er gewoon geen plaats om te stoppen.
Vlak bij Kawatiri nog de restanten van een oude spoorbrug en even later een prachtig uitzichtpunt.
Het voordeel van wat minder stoppen was wel dat we wat vroeger op de campingplaats stonden waar we zaten te genieten van een fris biertje en een goed glas witte wijn. We zaten nog na te genieten en te praten over de tocht van deze dag toen een buurman zich ermee bemooide. De goede man sprak ons opeens in het Hollands aan. En vroeg waar wij vandaan kwamen. Uit Alkmaar. Bleek dat hij met zijn vrouw van 1980 tot 1982 in de Tuinstraat in Alkmaar gewoond had. Zijn vrouw kwam er ook bij zitten en we hebben een uurtje zitten kletsen tot het voor hen tijd werd om te gaan afwassen en voor ons om te gaan koken.
Zo makkelijk: Ik doe in de zijkant van de camper een klep open en dan trek ik daar een gas-bbq uit. Als ik de plaat eraf haal is het een 2-pits gasstel. Vandaag hadden we gekookte aardappelen met een dressing. Het recept had ik vanochtend in de supermarkt gekregen. Nieuwe aardappeltjes 4 minuten koken en dan nog 10 minuten laten nagaren in het kookvocht. En dan kan de bbq-plaat op het gasstel waar Geert dan 2 zalmmoten op kon grillen. Ondertussen had ik tijd om de sla aan te maken en op het laatst de dressing door de aardappeltjes en klaar was onze overheerlijke campingmaaltijd.
Na het eten de afwas en nog een tijdje buiten gezeten met koffie, thee en onze tabletten. O.a. om de kranten en mail binnen te halen. Tot het wat frisser werd en we naar binnen gingen.
Groeten van down under, G&G.