Dagje Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Greetje en Geert Graaffop - WaarBenJij.nu Dagje Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Greetje en Geert Graaffop - WaarBenJij.nu

Dagje Wellington

Door: Greetje

Blijf op de hoogte en volg Greetje en Geert

05 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Wellington

vrijdag 5 februari
Dagje Wellington
Vlak bij de camping in Lower Hutt konden we de bus naar het centrum van Wellington nemen. Waar we eerst meer kennis over de Maori gaan opdeden in het Te Papa, het nationaal museum van NZ. Binnenin het gebouw zijn zes verdiepingen met exposities gewijd aan de rijke historie, cultuur en natuur van Nieuw-Zeeland. Ons hoofddoel was de 4e verdieping waar de geschiedenis en gebruiken van de Maori's te zien waren. Maar natuurlijk pikten we ook van de andere verdiepingen nog het een en ander mee, waaronder een leuk filmpje over leven in NZ door de jaren heen. Pas tegen half drie waren we weer buiten en toen hadden we nog lang niet alles gezien. Echt, we moet nog een keer naar NZ!
Lekker slenteren langs het waterfront waar van alles te zien is. Een biertje bij Shed 5. Nog even naar de nachtmarkt in Cuba street, die al om 5 uur begon. Even later nog een optreden van straatartiesten bij de haven en tenslotte nog een visje eten. Het was al donker toen we met de bus terug naar de camper gingen.
Haere ra oftewel tot ziens, GReeRt