Naar Whanganui - Reisverslag uit Whanganui Island, Nieuw Zeeland van Greetje en Geert Graaffop - WaarBenJij.nu Naar Whanganui - Reisverslag uit Whanganui Island, Nieuw Zeeland van Greetje en Geert Graaffop - WaarBenJij.nu

Naar Whanganui

Door: Greetje

Blijf op de hoogte en volg Greetje en Geert

06 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Whanganui Island

zaterdag 6 februari
Nr Whanganui
Maar eerst boodschappen doen bij de PAK'NSAVE supermarkt in Lower Hutt. Een soort gigantische Aldi. maar wel met een parkeerplaats waar we de camper makkelijk neer konden zetten.
Daarna via de SH 1 naar Foxton, waar volgens het boekje een echt Hollandse korenmolen stond. Het bloed kruipt ...... Wel een beetje saaie weg, die SH 1, maar het schoot wel lekker op. Onderweg nog onder een boom (het was warm vandaag)een eitje gekookt voor het bammetje als lunch. En toen door naar Foxton. De molen is duidelijk uit de verte al te zien. Op zich een mooie molen. Hoewel ik toen we dichterbij kwamen zag dat de fokwieken flink beschadigd waren. En helaas was er geen molenaar aanwezig. Ik mocht wel tot aan de steenzolder, maar Nieuw-Zeeland heeft strikte regels en zonder molenaar kon ik niet naar de kap. Of ik moest wachten tot na sluitingstijd, dan kon het wel even. Houden we te goed voor een volgend bezoek. Grappig, in de molen zag ik eenzelfde borduurwerk als die wij in de Eendracht hebben.
Foxton zelf is trouwens best een leuk stadje. Met zelfs een museum over film en geluid. En dichter bij Whanganui werd het landschap ook weer mooier. Whanganui zelf aan de monding van de rivier de Whanganui is ook de moeite van een omweg waard. Fraaie historische gebouwen en zelfs victoriaanse gaslampen. En een gerestaureerde rivierboot, waarmee tochtjes over de rivier gemaakt kunnen worden.
Even buiten de stad ligt onze camping aan de rivier en even later zitten we traditiegetrouw met een hapje en een drankje voor de bus.
Groetjes van G&G