Naar Lake Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Greetje en Geert Graaffop - WaarBenJij.nu Naar Lake Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Greetje en Geert Graaffop - WaarBenJij.nu

Naar Lake Taupo

Door: Greetje

Blijf op de hoogte en volg Greetje en Geert

07 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Taupo

zondag 7 februari
Naar Taupo
Vandaag wilden we naar Taupo, maar eerst in Wanganui boodschappen doen en naar de uitkijktoren aan de overkant van de rivier. We konden de trap naar boven nemen, maar veel eenvoudiger was de route via een213 meter lange tunnel die uitkwam bij een honderd jaar oude lift, met als liftbediende nu niet Abeltje, maar een gemoedelijke dame die ons naar boven bracht en ons vertelde dat de het oorspronkelijke mechanisme er nog in zat en nog altijd goed werkte. Die lift bracht ons 65,8 meter omhoog, waar we nog 40 meter verder om hoog klommen via de trap van een uitkijktoren. Boven hadden we zelfs zicht op de Mount Egmont bij New Plymouth (heel vaag op de foto te zien).
Via een kronkelende weg gingen wedoor weer een mooi landschap naar Lake Taupo. Erg breed was de weg niet en er waren ook tal van plekken waar een deel van de weg weggeslagen was. En dan werd de weg nog smaller. Gelukkig was het niet erg druk.
Jammer genoeg kregen we niet veel te zien van Mount Ruapehu, met zijn 2896 m is hij de hoogste en gevaarlijkste vulkaan in dit gebied. In 2008 kwam hij voor het laatst tot uitbarsting.
Ook Lake Taupo is gevormd door een enorme vulkaanuitbarstingen lijkt wel een binnenzee.
Al met al waren we weer de hele dag zoet met onze trip en reden we tegen zessen het Holidaypark bij Taupo op. Waar vlak bij de ingang een flink zwembad bleek met aan de kant een groot televisie scherm. Gelukkig kregen wij een ruime kampeerplek in een rustige hoek van de camping.
Wordt vervolgd, haere ra, G&G.