Dagje Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Greetje en Geert Graaffop - WaarBenJij.nu Dagje Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Greetje en Geert Graaffop - WaarBenJij.nu

Dagje Taupo

Door: Greetje

Blijf op de hoogte en volg Greetje en Geert

08 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Taupo

maandag 8 februari
Taupo
Toen we opstonden was het bewolkt. Maar in de loop van de dag kwam de zon er toch weer bij. Vanochtend gingen we naar de Haku Falls, stroomversnellingen en een waterval in de langste rivier van Nieuw Zeeland, de Waikato River. De Waikato rivier perst zicht onderweg door een nauwe doorgang in de rotsen en stort zich schuimend en met donderend geraas in een 11 meter lager gelegen bassin, dit zijn de Huka Falls. Aan het schuim ontleent de waterval ook haar naam: 'Huka' is het Maori woord voor 'schuim'. Het water heeft een aparte turquoise kleur en is goed te zien vanaf een voetbrug boven de rivier.
Niet ver van de Falls is de Craters of the Moon Walk. De Engelse naam, die het gebied nog niet zo heel lang draagt, heeft te maken met de kraters van hydrothermale oorsprong. Die kraters zijn voor een deel onbegroeid en hebben bijzondere kleuren. Bovendien ontwikkelt zich in het gebied veel stoom. Men zou kunnen zeggen dat er een enigszins "onaardse" sfeer hangt. De kraters zijn van betrekkelijk recente oorsprong en het gevolg van menselijke activiteit in de omgeving
Halverwege de wandeling kwam de zon er bij en toen liepen we helemaal te zweten. Paden met vloerverwarming...
Boodschappen doen en de rest van de middag rustig aan gedaan. Een wasje gedraaid. In alle campings waar we tot nog toe gestaan hebben vindt je een Laundry, een ruimte met meestal een stuk of 4 snelle wasmachines en 4 drogers. Voor een Pietje precies is er zelfs een strijkplank en strijkbout. Die tot mijn verbazing nog regelmatig gebruikt worden.
En heerlijk in het zonnetje en de schaduw een boek gelezen. ook dat is tenslotte vakantie.
Tot morgen, GReeRt