Fox Glacier - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Greetje en Geert Graaffop - WaarBenJij.nu Fox Glacier - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Greetje en Geert Graaffop - WaarBenJij.nu

Fox Glacier

Door: Greetje

Blijf op de hoogte en volg Greetje en Geert

30 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

zaterdag 30 januari
Fox Glacier

Leuk hoor, ontbijten in het zonnetje met in de verte Mount Cook. Die wilden we wel van dichter bij bekijken en dan het liefst vanaf de gletsjer. We besloten om daar vandaag naar toe te wandelen.
De Franz Josef Glacier eb de Fox Glacier zijn verreweg de grootste bezienswaardigheden van de Westkust van NZ. Deze gletsjers behoren tot de toegankelijkste van de wereld. En wat nog verbazingwekkender is dat ze uitkomen in een gematigd regenwoud.
Helaas mag je tegenwoordig niet verder dan een honderd meter onder de gletsjer komen. Gelukkig wist Geert een manier om toch dichter bij te komen, zodat we uiteindelijk mooie foto's in de sneeuw konden maken.
Daarna nog een wandeling via een hangbrug over de Fox River en door een stuk regenwoud. Prachtig al dat groen, ik kan er geen genoeg van krijgen.
En vanavond geen haute cuisine op de camping, maar lekker uit eten in Cook Saddle cafe& saloon (er is hier in Fox Glacier niet zoveel keus bij het provianderen, altijd een goed excuus om uit eten te gaan). Lekker buiten in de zon naar de zonsondergang gekeken.
Wordt vervolgd en de groeten van jullie tegenvoeters G&G.
Oh, en soms worden de foto's niet helemaal goed geplaatst, maar als je lnks in het rijtje op foto's klikt kun je ze wel bekijken.

• 31 Januari 2016 - 12:30

Steve En Carla:

Mooie herinneringen. Voor ons nu en voor jullie als jullie weer thuis zijn. Kunnen we straks de "NZ heimwee club" oprichten, haha