Naar Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Greetje en Geert Graaffop - WaarBenJij.nu Naar Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Greetje en Geert Graaffop - WaarBenJij.nu

Naar Greymouth

Door: Greetje

Blijf op de hoogte en volg Greetje en Geert

31 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Greymouth

zondag 31 januari
Naar Greymouth
Vandaag wilden we naar het noorden, naar Greymouth. Maar eerst een wandeling rond het Lake Matheson. Eigenlijk waren we te laat. Het meer staat bekend om zijn mooie spiegeling bij windstil weer. Vroeg in de ochtend maak je meer kans op een rimpelloos meer. Maar goed, het was evengoed een prachtige wandeling. Onderweg veel informatie over de bomen en planten die hier groeien. Waaronder de reusachtige Rimu, die net als de Kauri-boom wel 50 meter hoog kan worden en de leeftijd van 1000 jaar kan bereiken. En natuurlijk ook tal van varen en mos soorten.
Na de wandeling volgden we de kust naar het noorden. Onderweg nog een korte stop bij Ross, waar we nog een oud waterwiel tegenkwamen die gebruikt werd bij het waterspoelen tijdens de gold-rush. Als molenliefhebber moest ik daar natuurlijk een foto van maken.
Uiteindelijk waren we om 18.00 bij de camping in Greymouth. De camping ligt vlak bij zee en vannacht worden we in slaap gezongen door de geluiden van de branding van de Tasmanzee.
Tot morgen, de groetjes van GReeRt.

• 31 Januari 2016 - 12:24

Steve En Carla:

Sjonge ....ik wil ook weer naar NZ hoor !!!! Prachtige fotoos en mooie wandelingen natuurlijk .En dat eeuwige groen . Zo heerlijk ! GG&G ( = Genietse Greet &Geert )