Greymouth nr Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Greetje en Geert Graaffop - WaarBenJij.nu Greymouth nr Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Greetje en Geert Graaffop - WaarBenJij.nu

Greymouth nr Westport

Door: Greetje

Blijf op de hoogte en volg Greetje en Geert

01 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Westport

Van Greymouth naar Westport
1 feb
Nog meer naar het noorden. We blijven de Highway 6 langs de kust volgen. Nu moet je je niet al te veel voorstellen van zo'n highway. Zoals ik al eerder vertelde: het heeft niets met onze snelwegen te maken. Het zijn 2-baanswegen waar je officieel 100 mag rijden. Alleen in de bochten verwacht men dat je de snelheid aanpast aan de adviessnelheid die iedere bocht weer anders is: 65, 45 of zelfs 15. En er zijn heel veel bochten! Ook gaan deze wegen gewoon door de stadjes heen, waar je dan 50 mag rijden. De meeste bruggen zijn zelfs enkelbaans, en dan moet je op elkaar wachten.
En dan is er onderweg ook nog van alles te zien. Om de haverklap vonden wij het nodig om te stoppen voor een foto-momentje en zo kan het gebeuren dat wij over een afstand van 102 kilometer, waar men gemiddeld 1 uur en 20 minuten voor uittrekt zomaar 7 en 1/2 uur doen. Maar dan hebben we ook extra lang gestopt bij de Pancakes Rocks (het kalksteen lijkt hier gelaagd te zijn als een stapel pannenkoeken. Waarschijnlijk veroorzaakt door enorme druk op de wisselende harde en zachte lagen van zeedieren en plantenresten). En natuurlijk hebben we hier voor de lunch pannenkoeken genomen!
Ook zijn we net onder Westport nog even omgereden voor een wandeling naar een zeehondenkolonie.
We zijn nu zo'n beetje op de helft van ons rondje Nieuw-Zeeland. Tijd vliegt.
morgen verder, groeten van GReeRt.