Oversteek Straat Cook - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Greetje en Geert Graaffop - WaarBenJij.nu Oversteek Straat Cook - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Greetje en Geert Graaffop - WaarBenJij.nu

Oversteek Straat Cook

Door: Greetje

Blijf op de hoogte en volg Greetje en Geert

04 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Wellington

donderdag 4 februari
Oversteek Straat Cook.
Fris en fruitig weer op om na het ontbijt naar de passagiersterminal te rijden. Natuurlijk waren we te vroeg, maar je ken er maar wezen, nietwaar? Ze kwamen nog even kijken of de wandelschoenen wel voldoende schoon waren. Ze zijn erg bang dat de Didymo-alg naar het noorden komt. Maar ik had de schoenen al schoon gemaakt.
Rustige oversteek. Voor mij heel rustig, want ik heb de helft van de tijd (oversteek van 3 uur) geslapen. Heb ik ook altijd op de Edamgracht. Vooral de eerste dagen val ik zo maar in slaap. Heerlijk. Ook Geert heeft weinig naar buiten gekeken. Vond zijn boek interessanter. Komt natuurlijk ook doordat wij al eerder door Straat Cook gevaren zijn.
We waren al om 1400 in Wellington en besloten naar het visitor-info te rijden. Helemaal fout natuurlijk, want zie dan in de drukke stad maar eens een parkeerplek voor de camper te vinden. Uiteindelijk zijn we naar de camping gereden. Ik had gelezen dat vlak bij de camping een bushalte is en de bus brengt ons morgen naar de stad.
Nu boodschappen gedaan, lekker naast de bus gezeten, een wasje gedraaid en later een vis/groentepakketje op de bbq gelegd.
Groetjes, GReeRt